Bekendmaking voor Migratie en integratie | Organisatie en beleid in Landgraaf
Geplaatst op Lokaalnieuwslandgraaf.nl op: 21-05-2024
Migratie en integratie | Organisatie en beleid Bekendmakingen
Het aantal vluchtelingen dat het laatste halfjaar naar Nederland is gekomen, is sterk gestegen. Daardoor is ook het aantal vergunninghouders toegenomen. Vergunninghouders zijn mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning. De gemeente Landgraaf huisvest, als gevolg van landelijke regelgeving, al sinds 2005 vergunninghouders. Zij zijn inwoners van onze gemeente en blijven hier voor lange of onbepaalde tijd. Voor de eerste helft van 2016 is het aantal vergunninghouders dat naar onze gemeente komt, gestegen naar 44 personen. De reële verwachting is dat dit aantal in het tweede halfjaar nog verder stijgt. Deze aantallen worden vastgelegd in een landelijke taakstelling die de gemeente Landgraaf heeft. Voor al deze vergunninghouders zoeken we geschikte huisvesting. Om de reguliere woningmarkt niet direct te overbelasten, heeft het college van burgemeester en wethouders op 26 januari 2016 basisschool Gravenrode aangewezen als tijdelijke, sobere huisvesting voor maximaal 35 vergunninghouders. Het gaat hierbij om een doorstroomlocatie met 11 wooneenheden voor de komende 5 jaar. Het is de bedoeling dat de vergunninghouders zo snel mogelijk in de reguliere woningmarkt huisvesting vinden binnen onze gemeente. Onze voorkeur gaat bij deze doorstroomlocatie uit naar de huisvesting van gezinnen. De eerste vergunninghouders die daar tijdelijk komen wonen, verwachten we medio juni. De gemeente Landgraaf is voornemens om het beheer van bovengenoemde doorstroomlocatie tegen een beheervergoeding van maximaal € 29.999,- exclusief BTW voor de hele looptijd van 5 jaar in te kopen. Voor deze beheervergoeding dienen de hieronder benoemde werkzaamheden uitgevoerd te worden. De gemeente acht de opdracht noodzakelijk voor de huisvesting van vergunninghouders. Deze kennisgeving strekt ertoe vast te stellen of er een marktpartij bereid is om voor een beheervergoeding van maximaal € 29.999,- exclusief BTW voor de hele looptijd van 5 jaar de volgende werkzaamheden te verrichten: - Het verrichten van alle administratieve werkzaamheden verband houdende met en/of voortvloeiende uit verhuur door verhuurder met inbegrip van: - de huuradministratie, huurincasso en alle daarmee verband houdende werkzaamheden; - werkzaamheden verband houdende met en/of voortvloeiende uit de door de beheerder of door derden verrichte werkzaamheden op het gebied van het onderhoud; - de financiële toetsing van potentiële huurders; - het opstellen en afsluiten van een huurovereenkomst tussen verhuurder en een nieuwe huurder; - de uitvoering van de huurovereenkomst; - de afgifte van sleutels; - het registreren en inventariseren van onderhoudsverzoeken van de huurders en klachten van huurders respectievelijk de omwonenden. - de werkzaamheden, verband houdende met de beëindiging van huurovereenkomsten, zoals opname van het gehuurde, de financiële afrekening met de gewezen huurder, de in ontvangstneming van de sleutels. - Het beheren en voor rekening van de verhuurder, onderhouden van het object. - Het bijhouden van een geordend archief en postverwerkingssysteem ten behoeve van het beheer en onderhoud. - Het voor rekening van verhuurder onderhouden en in stand houden van het object en verrichten of laten verrichten van alle noodzakelijke werkzaamheden, voor zover deze niet voor rekening van de huurder komen, conform het besluit kleine herstellingen zoals omschreven in artikel 240 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. - Het ophalen van de huurpenningen voor verhuurder (inspanningsverplichting). - Het zorgen voor alle werkzaamheden die verband houden met een goed woon- en leefklimaat in de tijdelijke woonvoorzieningen, zijnde het sociale beheer. Deze werkzaamheden bestaat in ieder geval uit: - het toezicht op orde en netheid in het object; - het toezicht op de leefbaarheid in en om het object. - Het per kwartaal verstekken van een overzicht met daarin de huurinkomsten, uitgaven t.b.v. onderhoud en eventuele huurachterstand. Het overzicht heeft betrekking op de maanden voorafgaand. Overige voorwaarden aan de opdrachtnemer: - Aantoonbare langdurige ervaring met verhuur van woningen. Belangstellende marktpartijen dienen zich vóór 18 mei 2016 bij de gemeente Landgraaf te melden via gemeente@landgraaf.nl
Onze redactie krijgt van de gemeente altijd een overzicht van de laatste bekendmakingen en aanvragen voor vergunningen in Landgraaf. Wij proberen deze altijd z.s.m. op onze site te plaatsen, zodat jij op de hoogte blijft van wat er speelt in jouw omgeving.
We antwoorden graag op je bericht. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.
Het laatste nieuws uit Landgraaf volgen? Dat doe je uiteraard op Lokaalnieuwslandgraaf.nl. Wij focussen op de dagelijkse nieuwsitems van omgeving Landgraaf.
© LokaalnieuwsLandgraaf.nl
Laatste berichten